De voorbereiding :
 

Namibie

De voorbereiding:
In 2007 gaan we naar de vakantiebeurs om eens te rond te kijken. Afrika bevalt ons wel en wat zou er nog meer mogelijk zijn? We praten met verschillende aanbieders van safari reizen en nemen folders en visite kaartjes mee.  Er is zoveel mogelijk dat we het niet meer weten. Daarom gaan we in 2007 met Sawadee naar Zambia en Zimbabwe en in 2008 met Baobab naar Mozambique, Malawi en Zambia. Tijdens deze reizen hebben we veel gezien en beleefd, zie voor een uitgebreid verslag onze website. Het reizen met een groep heeft zijn voor- en nadelen, ook de relatief vele kilometers tijdens met name de laatste reis deed ons besluiten om eens beter te  gaan kijken naar het zelfstandig reizen.

Zo zijn we met de kerst nog eens alle folders en het internet afgestruind. Ja dat moest er maar van komen. We gaan met z’n tweeën 4x4 door Namibie reizen. We bestellen diverse reisboeken en gaan aan de slag. Het duurt nog tot juni voordat we offertes aanvragen bij diverse aanbieders van safari reizen. De meeste reageren  snel. Er zit van alles bij, het een voorstel tot in detail uitgewerkt, het ander een standaard aanbieding. Van de twee die ons het meest aanspreken vragen we een  2e offerte met wat aanpassingen.

Bij één van de organisaties waar wij van denken dat we hier mee verdergaan, wordt geadviseerd een gps toestel mee te nemen. Zo ook een satelliet telefoon, dit soort zaken kun je ook bij hun huren ,we besluiten ons te gaan oriënteren voor de aanschaf van zo’n  gps toestel. We gaan op internet opzoek naar outdoor gps toestellen we gaan voor het merk Garmin. Hier heb ik goede ervaringen mee omdat ik ook een garmin toestel op mijn motor gebruik. We komen dan ook al gauw op de website van waypoint terecht. Het aanbod is groot wat betreft dit soort toestellen. Na een adviesaanvraag via e mail aan waypoit waarin ik uitleg wat we willen. Al vlug krijg ik antwoord met advies voor een bepaald soort toestel namelijk de 60 serie, deze worden ook veel gebruikt in de Parijs Dakar wereld. Ze adviseren ons ook om langs te komen zodat ze ons de toestellen kunnen demonstreren .We besluiten naar Vessem te rijden hier is waypoint Zuid gevestigd.

We zijn vrij vroeg aanwezig en onder het genot van een kop koffie, worden  een aantal toestellen uitgelegd en gedemonstreerd.
We zijn erg enthousiast over wat dit apparaat in huis heeft we besluiten dan ook over te gaan op de aanschaf van het 60csx toestel we hebben dan ook nog een jaar de tijd om ons eigen te maken met dit toestel en kunnen het dit jaar meenemen op onze motor vakantie ,
Thuis zijn we nog erg druk met het in kaart brengen van de ons aangeboden routes .

Na nogal wat over en weer gemaild te hebben, routes vergeleken en doorgelicht, besproken en nog eens besproken, wordt het niet makkelijker. We moeten toch een knoop door hakken, twee zeer leuke routes van twee verschillende aanbieders blijven over. Omdat we toch echt voor wildlife gaan besluiten we in zee te gaan met OUT in Afrika. Hier begint de reis over de grens van Namibie. Het Kgalagadi transfronter park in Zuid-Afrika is bij deze route ons eerste park. Dit park is een relatief stil natuurreservaat op de grens met Botswana en Zuid Afrika.

Op zondag 12 Juli hebben we het boekings formulier ingestuurd. .
Nu kunnen we nog meer in detail gaan kijken. Afgesproken is dat we vanaf Frankfurt vliegen. Dit heeft als voordeel dat we zonder tussenstop op Windhoek vliegen. Hierdoor verkorten we de reistijd behoorlijk en verkleinen wellicht ook de kans om onze bagage kwijt te raken en de eerste dagen zonder te zitten. Dit is en blijft altijd een spannend moment en laat ons nog altijd een zucht van verlichting slaken als we de tassen weer  op zien duiken.
In onze vakantie hadden we een afspraak gemaakt met Out in Afrika. ‘s Morgens zijn we op tijd vertrokken richting Vlaardingen. We hebben met een medewerker onze reis doorgenomen en gesproken over de ins en outs van de plaatsen en locaties die we aan doen. De medewerkster van OIA was een aantal weken nog in Namibië geweest. Hierdoor kon ze onze vragen uit eigen ervaring beantwoorden.

De dag van aankomst hebben we verplaatst van zondag naar maandag, hierdoor kunnen we voor vertrek onze proviand inslaan in Windhoek. Hier is alles verkrijgbaar en moet dus flink worden ingekocht. De vluchten naar Windhoek komen vroeg aan en hierdoor kunnen we op ons gemak wennen aan het links rijden. Soms denk ik dat het vanzelf zal gaan en soms zie ik hiervoor weer een aantal spoken op de weg. Het was erg prettig om persoonlijk de reis te bespreken en na overleg hebben we het verblijf in Etosha ook veranderd. OIA gaat nu verder met het reserveren en boeken van de accomodaties en zelfs al enkele excursies. Sommige plaatsen zijn erg in trek en er zijn vaak maar een paar plaatsen te verkrijgen. Zij sturen ons tzt de verdere informatie over de reis, zoals afstanden en gps coördinaten van de overnachtingplaatsen. In de namiddag zijn we toen weer richting Limburg vertrokken, weer een hoop informatie rijker. Nu kunnen we onze aandacht aan de motorvakantie van 2009 geven. Drie alpentour

In November starten we met een cursus digitale fotografie, en een cursus GPS

Wat betreft de GPS , willen we ons het toestel (60csx) toch zoveel mogelijk eigen maken,en hebben we besloten dit te doen via een cursus: ,Info Gps

Inmiddels hebben we het vervoer naar de luchthaven ook kunnen boeken , We reizen via Aken met de ICE (hogesnelheidstrein Duitsland) naar Frankfurt lekker snel en comfortabel.

Langzaam aan begint het nou te kriebelen, hoe meer we het over onze vakantie hebben met vrienden en collega's, merk je toch steeds vaker dat heel veel mensen zich niet kunnen voorstellen wat ons trekt aan dit super mooie continent, met haar kleurrijke bevolking en boeiende geschiedenis.Tijdens zulke gesprekken zijn mensen best enthousiast over onze reis, tot het moment dat gevraagd word met hoeveel personen gaan jullie of hoe groot is de groep.Als we dan antwoorden onder ons tweetjes, is meestal de reactie, dat deed ik nooit, of zijn jullie helemaal gek, zelfs verhalen van daar eten ze mensen.We kunnen hier alleen hartelijk om lachen.
via onderstaande link komen jullie bij de route die we gaan rijden
Route en Campsites,die we bezoeken:
 
 
Terug